porównywarka ubezpieczeń zdrowotnych

Użytkownicy telefonów komórkowych w Afryce najczęściej rezygnują z wiążących abonamentów na rzecz niezobowiązującego wykupowania pakietu minut. Taki system pozwala na doładowanie konta w dowolnym momencie, kiedy jego zawartość zaczyna się niebezpiecznie kurczyć. Sieci komórkowe biją się o klienta obniżając ceny i przekrzykując się promocjami, przez co użytkownik zamiast pozostać lojalnym wobec jednego dostawcy usługi, udaje się tam, gdzie usłyszy najbardziej korzystną w danym momencie ofertę. Nieobce są sposoby na tańsze połączenia w postaci zamiany karty SIM.

Ciągła konkurencja między sieciami zaowocowała pomysłem na zapewnienie użytkownikom telefonów komórkowych mikroubezpieczenia w pakiecie z minutami. Polisa ma przysługiwać tym, którzy doładują konto za ustaloną kwotę minimalną. Dla tych, którzy chcą zaoszczędzić parę groszy na minutach do innych przez wymianę karty SIM, takie ubezpieczenie może okazać się jedynym, na jakie będzie ich stać. Współpraca między siecią komórkową, towarzystwem ubezpieczeniowym i użytkownikiem powinna okazać się korzystna dla każdej ze stron.

Jedna z firm, które sprzedają mikroubezpieczenia – MicroEnsure – rozprowadza swoje produkty w 13 krajach Afryki, a także w Azji. Rekompensaty z ubezpieczenia zdrowotnego wypłacane są w ciągu godziny, a odszkodowanie z polisy na życie nie później niż 24 godziny od wniesienia roszczenia. Mogę one zostać wypłacone bezpośrednio na konto mobilne, ale można też odebrać gotówkę w zwykłym kiosku, za okazaniem SMS-owego potwierdzenia.

Ubezpieczenie postrzega się często jako zawodny i niepewny produkt, ale poczucie bezpieczeństwa jest wartością bezcenną. Czasami idzie ono w parze ze wsparciem otoczenia, czasami z miejscem, w którym czujesz się pewnie, a czasami z pakietem minut w sieci komórkowej.

Źródło: http://www.theatlantic.com/

Foto: by Vincent Diamante, [CC-BY- SA 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/)], via Flicr