Ubezpieczenie turystyczne

20%
zniżki
Zainteresowany zakupem najlepszej i najtańszej oferty ubezpieczeniowej dostępnej na rynku? Zostaw nam swoje dane, a oddzwonimy.
+48
Potrzebujesz polisy szybko?
Zadzwoń 22 490 90 00

Do niedawna to ubezpieczenie kojarzyło się z luksusem. Dziś można myśleć o nim jak o standardzie.

Taką usługę można dokupić do każdej niemal polisy turystycznej i niech nie zmyli Cię nazwa – assistance podróżne to nie tylko holowanie auta. To kompleksowe wsparcie w wielu trudnych sytuacjach, cenne zwłaszcza wtedy, gdy nie znasz języka, a pilnie potrzebujesz fachowej pomocy. Zobacz, kiedy i do czego może Ci się przydać taka forma ubezpieczenia.

Assistance dla zdrowia

Ten rodzaj assistance daje gwarancję, że pod całodobowym numerem infolinii ubezpieczyciela uzyskasz od konsultanta wskazówki, gdzie znaleźć pomoc. Jeżeli Twój stan zdrowia wyklucza samodzielne przemieszczanie się, konsultant powiadomi służby ratownicze i zorganizuje transport do placówki medycznej. Skontaktuje się też z Twoją rodziną i będzie ją na bieżąco informować o postępach w leczeniu. Polscy lekarze nadzorują bowiem terapię, pozostając w stałym kontakcie z zagranicznym szpitalem, do którego trafisz. Dodatkowo – jeśli zajdzie taka potrzeba – ubezpieczyciel zorganizuje przejazd i pobyt bliskiej osoby do miejsca, w którym przebywasz i jesteś poddawany terapii lub rehabilitacji.

Assistance samochodowe

Assistance komunikacyjne to opcja, którą powinieneś wykupić wybierając się za granicę własnym pojazdem, by nie martwić się, że w środku nocy na środku autostrady będziesz leżeć pod autem i zaklejać pękniętą miskę olejową lub próbować pytać po węgiersku, gdzie jest najbliższy warsztat. W razie unieruchomienia auta w wyniku wypadku, awarii lub w przypadku innych zdarzeń np.: rozładowania akumulatora, problemów z alarmem, pęknięcia lub stłuczenia przedniej szyby, zatrzaśnięcia kluczyków, uszkodzenia stacyjki, przebicia opony, braku paliwa,zakopania się w śniegu, piasku lub błocie, kradzieży części albo elementów wyposażenia, możesz liczyć na:

  • holowanie do warsztatu lub

  • naprawę na miejscu (do określonego limitu kwotowego)

  • dowóz części zamiennych

  • jednorazowe dostarczenie paliwa

  • pokrycie kosztów biletu powrotnego do domu lub miejsca, z którego chcesz kontynuować podróż

  • możliwość korzystania z auta zastępczego (pojazdu klasy B z podstawieniem na 3 dni)

  • noclegi dla kierowcy i pasażerów na czas naprawy (np. zakwaterowanie w hotelu 3-gwiazdkowym dla 2 osób w cenie 120 PLN lub 60 EUR osoba/doba)

  • w skrajnym przypadku – gdy dojdzie do całkowitego zniszczenia auta – pomoc przy organizacji złomowania i pokrycie kosztów tej usługi

Assistance obejmuje też usługi informacyjne (np.: udzielenie informacji o sposobie postępowania w razie wypadku oraz o zasadach spisywania oświadczenia powypadkowego, udzielenie informacji o numerach telefonów oraz adresach najbliższych warsztatów samochodowych).

Zanim podejmiesz decyzję o wyborze oferty, sprawdź, czy wybrany pakiet obejmuje zasięgiem państwa, do których się udajesz. Może obejmować np. wszystkie kraje Europy, ale z wyłączeniem części azjatyckiej Rosji i Turcji i nie zadziała też na Białorusi.

Pamiętaj, że jak w każdej polisie i tu są wyłączenia odpowiedzialności towarzystwa. Nie licz na pomoc, jeśli do wypadku doszło, bo nie potrafiłeś odmówić sobie drinka albo Twoje auto nie miało ważnego badania technicznego. Ubezpieczenie car assistance nie obejmuje również np. szkód spowodowanych przeładowaniem pojazdu.

Assistance logistyczne

To pomoc udzielana podróżnemu i osobom towarzyszącym m.in. w przypadku kłopotów ze środkami transportu, w razie utraty dokumentów, zaginięcia rzeczy osobistych, w sytuacjach wymagających tłumacza, w działaniach wobec administracji lokalnej itp. Zapewnia natychmiastową konsultację prawno-administracyjną, doradztwo lub przejęcie roli pośrednika w sprawach spornych. Przykładowe świadczenia:

  • pomoc w odzyskaniu bagażu

  • pomoc w przypadku opóźnienia, odwołania lotu

  • pomoc w przypadku kradzieży dokumentów

  • pomoc tłumacza

  • pomoc prawnika

  • organizacja kontynuacji podróży

  • opieka nad dzieckiem lub osobami niesamodzielnymi, które wypoczywały z Tobą na wakacjach

  • dostarczenie do szpitala rzeczy osobistych

  • zapewnienie wsparcia finansowego, w razie utraty środków płatniczych.

Assistance lotnicze

Z praktyki linii lotniczych wynika, że podróżujący bardzo często potrzebują wsparcia, chociażby w sytuacji, gdy zaginie bagaż lub samolot ma opóźnienie. Wówczas liczyć można na pomoc wyspecjalizowanych firm assistance. Polisa obejmuje m.in. zwrot kosztów zakupu niezbędnej odzieży i kosmetyków w razie utraty, uszkodzenia, ewentualnie opóźnienia dostarczenia bagażu przez linie lotnicze. Oferowana forma wsparcia w tym kształcie w zasadzie niewiele odbiega od oferty ubezpieczenia bagażu. Zasadnicza różnica polega jednak na tym, że mając assistance nie musisz troszczyć się o kontakt z liniami lotniczymi w sprawie naszych zagubionych walizek i toreb. Firma obsługująca Twoją polisę nie tylko będzie monitorować poszukiwania, ale też na bieżąco informować Cię o postępach. Zorganizuje również dostarczenie bagażu pod wskazany przez Ciebie adres, jeśli nie gwarantuje tego przewoźnik.

W razie opóźnienia lotu lub jego odwołania będziesz mieć zapewniony nocleg, jeśli nie zapewniają go linie lotnicze. Pamiętaj przy tym, że nie zawsze za takie perypetie przysługiwać będzie odszkodowanie i wsparcie. W Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia (OWU), określone jest np. minimalne opóźnienie, które pozwala na skorzystanie z pomocy w ramach assistance.

Assistance na narciarski wypad

Jak to działa? Możesz w jego ramach skorzystać z infolinii medycznej i rozmowy z lekarzem, który udzieli Ci informacji, jak postępować w razie zachorowania. W razie wypadku na stoku towarzystwo ubezpieczeniowe zorganizuje pomoc medyczną, transport medyczny (nieraz wraz z pokryciem kosztów ratownictwa),  wcześniejszy powrót do kraju oraz opiekę nad dziećmi, jeśli zajdzie taka konieczność. Tego typu ubezpieczenie pozwala też na pokrycie kosztów podróży i pobytu członka rodziny, który przyjedzie do Ciebie, jeśli przebywasz w szpitalu.

Cena i dostępność assistance podróżnego

Cena za dwutygodniową ochronę to od kilkudziesięciu złotych wzwyż. Można ją wykupić na dłuższy i na krótszy okres – począwszy od jednego dnia. Najłatwiej tego typu dodatek opłacić przy wybieraniu polisy turystycznej – w internecie lub u agenta ubezpieczeniowego. Oczywiście jak zawsze warto przed podjęciem decyzji przeczytać OWU czyli Ogólne Warunki Ubezpieczenia, bo tam zawarte są i kwoty, do których usługi assistance mogą być zrealizowane i na przykład wyłączenia odpowiedzialności towarzystwa.

Na koniec ważna uwaga. Żeby mechanizmy zawarte w ramach assistance zadziałały, koniecznie noś przy sobie numer polisy i numer telefonu do centrum pomocy! Bez tego nawet idealny pakiet nie będzie wart funta kłaków.

Ubezpieczenie turystyczne