mfind.pl

Mobilny asystent likwidacji szkody

Pod koniec 2015 roku Warta uruchomiła pionierskie rozwiązanie w zakresie likwidacji szkód – aplikację Warta Mobile. To kompleksowe rozwiązanie, dzięki któremu cały proces likwidacji szkody możesz mieć w telefonie online – nie musisz już dzwonić na infolinię aby dopytać o status szkody ani logować się z komputera, by przesłać zdjęcia i dokumenty. Wszystko łącznie z oględzinami możesz załatwić przez smartfon – w dogodnym dla siebie czasie i miejscu.

Co ważne, z mobilnego rozwiązania Warty możesz skorzystać bez względu na rodzaj szkody – czy jest to parkingowe przytarcie błotnika samochodu likwidowane z AC, czy włamanie do domu, czy wreszcie zalanie mieszkania z OC sąsiada ubezpieczonego w Warcie.

Warta Mobile – jak to działa?

Dzwonisz na infolinię Warty tylko raz – gdy zgłaszasz swoją szkodę. Pod koniec rozmowy konsultant ubezpieczyciela zapyta Cię, czy masz smartfon z systemem operacyjnym iOS lub Android. Jeśli tak, zaproponuje Ci skorzystania z aplikacji Warta Mobile i przyśle Ci link do pobrania apki. Następnie powinieneś zalogować się do Warty Mobile za pomocą numeru PESEL i numeru telefonu. „Do logowania nie wymagamy numeru szkody. Klienci często nie noszą go przy sobie, a PESEL i numer telefonu to informacje, które raczej każdy ma pod ręką. Staraliśmy się, aby dostęp do naszej aplikacji oraz korzystanie z niej były jak najbardziej uproszczone” – mówi Rafał Stankiewicz, wiceprezes zarządu Warty.

Podczas logowania do aplikacji wyrażasz zgodę na przesyłanie informacji w formie elektronicznej – zatem od tej pory wszelka korespondencja od Warty będzie do Ciebie trafiać właśnie przez Warta Mobile. Otrzymasz SMS z jednorazowym hasłem, które będziesz mógł zmienić na własne – ciąg 4 cyfr. W najbliższej przyszłości wprowadzona zostanie możliwość logowania za pomocą czytnika linii papilarnych dla posiadaczy iPhone’ów.

Twoja zgłoszona wcześniej telefonicznie szkoda jest widoczna od razu po zalogowaniu się do aplikacji. Na ekranie pojawiać się będzie lista dokumentów, których zdjęcia powinieneś dołączyć (możesz je zrobić telefonem z poziomu aplikacji lub wybrać z pamięci urządzenia), oraz korespondencja od likwidatora. Ty sam również możesz wysyłać wiadomości pracownikowi Warty, który zajmuje się Twoją sprawą.

warta-mobile-ekran

Jak długo musisz oczekiwać na odpowiedź pracownika Warty? Wiceprezes Rafał Stankiewicz zapewnia, że likwidatorzy odpowiadają praktycznie w czasie rzeczywistym, dzięki czemu rozmowa przez aplikację przypomina czat: „Musieliśmy zmienić nasze procesy. Do tej pory likwidator na odpowiedź na e-mail od klienta miał 1 dzień. W aplikacji skróciliśmy ten czas do godziny. Dzięki takiemu rozwiązaniu skrócił się nie tylko czas wymiany korespondencji i likwidacji szkody, ale też dystans pomiędzy klientem a firmą ubezpieczeniową – dzięki temu klient jest sprawnie obsłużony a likwidatorzy otrzymują przyjazną informację zwrotną”.

Warta odpowiada na korespondencję za pomocą aplikacji od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16.

Gdy likwidator będzie potrzebował od Ciebie dokumentów albo odpowie na Twoją wiadomość, dostaniesz powiadomienie w postaci symbolu przy ikonce Warta Mobile na ekranie telefonu.

W aplikacji masz dostęp do wszystkich dokumentów szkodowych i korespondencji z likwidatorem. Apka wygasa po 7 dniach od zakończenia likwidacji. Możesz wyeksportować sobie wszystkie dokumenty z aplikacji do pamięci urządzenia lub wysłać je sobie e-mailem, aby mieć do nich dostęp także po otrzymaniu decyzji odszkodowawczej.

Zdalne oględziny, czyli wisienka na torcie

Jeśli do zlikwidowania szkody nie wystarczą zdjęcia zrobione przez Ciebie i likwidator uzna, że powinien sam obejrzeć uszkodzenia, może to zrobić… korzystając z Twojego smartfona – oczywiście w porozumieniu z Tobą i po wcześniejszym ustaleniu daty i godziny takich zdalnych oględzin.

Gdy nadejdzie moment oględzin, na które umówiłaś się z rzeczoznawcą Warty, połączy się on z Twoją aplikacją (w trybie audio) i zapyta, czy rzeczywiście może teraz obejrzeć uszkodzenia. Jeśli wyrazisz zgodę, likwidator przełączy się na tryb video i przejmie kontrolę nad aparatem w telefonie, który Ty trzymasz w ręku. Będzie Cię instruował, jak podejść ze smartfonem do uszkodzeń, aby było je dobrze widać i samodzielnie zrobi zdjęcia. Materiał ze zdalnych oględzin zostanie zapisany w aplikacji w postaci fotografii.

Kto może skorzystać z aplikacji Warta Mobile?

Z apki mogą korzystać bezpłatnie wszyscy, którym przytrafiła się szkoda z polisy tego ubezpieczyciela (innej niż ubezpieczenie na życie), a więc nie tylko klienci Warty, ale również poszkodowani, którzy zgłaszają szkody z OC sprawców ubezpieczonych w Warcie. Aby skorzystać z tego rozwiązania, należy:

  • zgłosić szkodę przez telefon (na razie jeszcze Warta nie oferuje aplikacji osobom korzystającym ze zgłoszenia przez internet),
  • być klientem indywidualnym,
  • mieć smartfon z systemem iOS lub Android.

„Szacujemy, że obecnie, czyli po dwóch miesiącach od wprowadzenia aplikacji, korzysta z niej już ok. 10% osób telefonicznie zgłaszających szkody do Warty” – informuje Rafał Stankiewicz. To naprawdę sporo, zważywszy na fakt, że nie każdy jeszcze posiada smartfon.

Warta Mobile wczoraj i dziś

Uważni czytelnicy Akademii mfind zauważą, że w teście aplikacji mobilnych ubezpieczycieli przeprowadzonym w grudniu 2014 roku pisaliśmy już o Warta Mobile.

Czytaj także: Akademia mfind testuje aplikacje ubezpieczeniowe na telefony [ANALIZA]

Z ówczesnego rozwiązania Warty pozostała tylko nazwa – obecna aplikacja jest zupełnie czymś innym. Wiceprezes Rafał Stankiewicz wyjaśnia, że Warta postanowiła zapytać samych klientów, jakiego rozwiązania oczekują: „Przeprowadziliśmy badanie rynkowe na próbie heavy users, aby ustalić, jak powinna wyglądać nasza aplikacja. Okazało się, że użytkownicy chcą dostać sprawne i kompleksowe rozwiązanie, które będzie obsługiwało dokładnie jeden obszar, czyli likwidację szkód. Klienci oczekują, że aplikacja będzie prosta – bez dodatków takich jak latarka czy prognozy pogody – ale za to pozwoli im w pełni uczestniczyć w procesie obsługi szkody”.

Grafiki: Warta